Wednesday 16 March 2011

Fenomena Pekerja Sektor Kerajaan yg ske melepak?...apa pndapat anda?

assalamualaikum....

hari ni aku nk share la skt psl pekerja sektor kerajaan yg dengar kate ske melepak n xde cabaran ni...ape pendapat diorang...

mumin
skg keja kajaan gaji dah besar gak...
elaun pun banyak...
cuti banyak
kerja relek....
yg paling penting x ada kena buang pekerja secure...

zamreda
senang nak buat loan.....tapi buat loan habis gi2 ajer...bisnes tak jalan...

neceolite
- ada pencen ... masa tua nanti senang
- tak rasa takut kena "buang padang"
- tak se"pressure" swasta
sutera88
Kalau saya...sbb benefit after retirement..esp cost for medical..
Norfazli
itu pun klau stil sempat rs pencen..
aku br je resign dr keje gomen..
life x de cabaran..buat bnda sma smpai pencen..how can..
berusahalah wahai sahabatku..
aku pun sama
dah berhenti kerja
tetapi ramai member aku kerja gomen

habiburrahman
Perancangan mesti tepat dan teratur. Keje gomen bukan satu alasan untuk tidak membuat satu cabaran. Siang gomen, malam internet bisnes. Aku kalu dapat keje gomen, memang aku sapu..sebab aku pandai susun masa aku. Tidak disia2kan..gaji gomen tetap dapat..gaji part time pun boleh dapat. Ingat kepada sume pekerje gomen, SUSUN MASA. tq.

ikhlas dariku, Super saiya 4
Norfazli
kalau balik kerja selalu penat
setup perniagaan itu sehingga jadi autopilot
jani
aku ada sorang member sama macam ko .. benti keje kerajaan pasal takder cabaran dalam kerja ....
sbb skrg org dh x hairan keje gomen..bukan zaman dulu..
tgk kt luar ramai ke yg x leh mkn x keje gomen??
aku kesian tgk bos ms kerja dl..mesyuarat x henti..kadang2 os smpai sebulan lebih..tp still cam tu jg..
skrg aku duk umah trade forex..tido lebih dari cukup.mkn lebih dari cukup..income lebih dari bos aku dl..

pendapat aku:

1.ingin gaji tetap dan selamat ( paling utama )
2.boleh pencen
rezeki masing dah ditentukan..
org x kerja gomen stil leh mkn &idup cm org keje gomen..
aku minta maaf klau kata2 aku menyinggung sape2 kt sini..

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...